Obchodní podmínky a úmluvy

Tyto obchodní podmínky předkládá společnost siliXcon s.r.o., zapsaná pod IČ 06185657, se sídlem Biskupice 69, 763 41 Biskupice, v souladu s ustanovením § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění:

I.

ZÁKLADNÍ PODMÍNKY

1. Introduction and Contractual Scope

Tyto obchodní podmínky (dále jen „podmínky“) upravují smluvní vztahy související s dodávkami výrobků a zboží (dále jen „zboží“). Tyto vztahy vznikají v rámci smluv, ať už se jedná o smlouvy o poskytování služeb nebo kupní smlouvy (dále společně jen „smlouva“). Smlouva je uzavírána mezi společností siliXcon s.r.o., identifikovanou IČO: 06185657, se sídlem Biskupice 69, 763 41 Biskupice, vedenou u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C 100562, vystupující v roli dodavatele služeb nebo prodejce Zboží (dále jen „Dodavatel“), a druhou smluvní stranou, vystupující v roli Zákazníka, který objednává služby nebo nakupuje Zboží. Upozorňujeme, že Zákazník v této souvislosti není spotřebitelem.

Tyto podmínky se automaticky stávají nedílnou součástí každé smlouvy, pokud není mezi stranami výslovně písemně dohodnuto jinak.

2. Použití na konkrétní smlouvy

Jakákoli zvláštní ustanovení uvedená v jednotlivých smlouvách mají přednost před těmito podmínkami a vztahují se na konkrétní obchodní scénáře mezi zhotovitelem a zákazníkem. V případě, že Smlouva má obecnou povahu a odkazuje na tyto Podmínky pro stanovení podmínek nebo určitých smluvních omezení pro dílčí smlouvy uzavřené na jejím základě, Zhotovitel i Objednatel uznávají tyto Podmínky jako nedílnou součást každé dílčí smlouvy odvozené od obecné Smlouvy. V případě nejasností nebo rozporů ve Smlouvě mají tyto Podmínky přednost.

II.

NABÍDKA, CENY A PODMÍNKY PŘIJETÍ SMLOUVY

1. Informace o cenách a návrh smlouvy

Ceny uvedené v katalozích zhotovitele, propagačních materiálech a v ústní či internetové komunikaci týkající se zboží mají pouze informativní charakter a nejsou závazné. Nepředstavují formální návrh na uzavření kupní smlouvy.

2. Úprava ceny a přesnost údajů

Zhotovitel si vyhrazuje právo měnit nabídku zboží a jeho ceny bez předchozího písemného oznámení. Zhotovitel nenese odpovědnost za případné nepřesnosti v katalogu, internetových nabídkách, tiskových zprávách nebo propagačních materiálech.

3. Smluvní ceny

Ceny uvedené v nabídkách předložených zhotovitelem se považují za smluvní ceny. Tyto ceny jsou platné po dobu 30 pracovních dnů od data vystavení, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Nabídky se považují za návrhy na zahájení zadávacího řízení, pouze pokud je to v nich výslovně uvedeno a splňují podmínky uvedené v čl. II. (5) a následujících odstavcích těchto podmínek.

4. Složky ceny

Cena Zboží podléhá zákonem stanovené dani z přidané hodnoty (DPH). Náklady spojené s balením, přepravou nebo pojištěním nejsou zahrnuty, pokud není uvedeno jinak. Není-li v rámci Smlouvy uvedena konkrétní cena za přepravu, předpokládá se, že taková dohoda nebyla uzavřena. Poplatky za přepravu jsou stanoveny samostatně na základě tarifů poštovních nebo přepravních služeb, není-li uvedeno jinak.

5. Metody uzavírání smluv

Smlouvu lze uzavřít za následujících podmínek:

A. Objednávka zákazníka a převzetí zhotovitelem

a) Zákazník může učinit objednávku Zboží jedním z následujících způsobů:

– e-mailem na adresu info@silixcon.com nebo sales@silixcon.com

– Prostřednictvím online formuláře na adrese www.silixcon.com

Zákazník musí v objednávce uvést platnou e-mailovou adresu pro oznámení o přijetí.

b) Zhotovitel výslovně přijme objednávku od objednatele způsobem, který je v souladu s těmito podmínkami.

B. Nabídka zhotovitele a akceptace ze strany zákazníka

a) Zhotovitel může předložit Objednateli nabídku zboží jedním z následujících způsobů:

– e-mailem na adresu zákazníka

b) Objednatel závazně přijímá nabídku zhotovitele a dodržuje tyto podmínky.

6. Potvrzení zákazníka

Odesláním objednávky nebo přijetím nabídky zákazník potvrzuje, že souhlasí s podmínkami, a zavazuje se je dodržovat.

7. Tvorba smluv

Smlouva se považuje za uzavřenou okamžikem, kdy Zhotovitel doručí akceptaci Objednávky, nebo okamžikem, kdy Objednatel ve stejné formě akceptuje Nabídku prostřednictvím e-mailu nebo písemně. Současně s akceptací musí Objednatel potvrdit přesnou specifikaci, druh, množství objednaného Zboží, celkovou cenu a předpokládaný termín dodání, ať už k odběru v provozovně Zhotovitele, nebo prostřednictvím určeného dopravce, pokud byla doprava dohodnuta. Nečinnost Zhotovitele neznamená přijetí Objednávky a stejně tak nečinnost Objednatele neznamená přijetí Nabídky. Pokud Zhotovitel přijme Objednávku s dodatečnými podmínkami a změnami, musí Objednatel vyjádřit svůj nesouhlas s těmito změnami do 14 dnů od obdržení Zhotovitelem navržených změn prostřednictvím e-mailu na adresu info@silixcon.com nebo sales@silixcon.com. Pokud tak neučiní, budou změny považovány za schválené a Smlouva bude považována za uzavřenou, zejména pokud bude přiložena faktura, která nebude vrácena. Stejně tak v případě, že Objednatel akceptuje Nabídku s dodatečnými podmínkami a změnami, musí Zhotovitel tyto změny písemně schválit do 14 dnů od obdržení Objednatelem navržených změn. Pokud tak neučiní, změny nebudou schváleny a Smlouva zůstane nezměněna. Veškeré výhrady Objednatele nebo Zhotovitele ke změnám Objednávky nebo Nabídky slouží jako podklad pro další jednání o podmínkách Smlouvy.

8. Změny objednávek a nabídek

Předtím, než Zhotovitel potvrdí Objednávku Zákazníka nebo Zákazník přijme Nabídku, může Zákazník písemně požádat o změnu nebo zrušení Objednávky nebo Nabídky, a to na adrese info@silixcon.com nebo sales@silixcon.com. Zhotovitel bude tyto žádosti akceptovat pouze v případě, že na původně objednané nebo nabízené Zboží dosud nebyl vystaven daňový doklad (faktura). Vystavení daňového dokladu znamená přijetí Objednávky v plném rozsahu. Objednávku nebo Nabídku, která již byla Zhotovitelem nebo Objednatelem potvrzena, lze zrušit pouze na základě vzájemné dohody smluvních stran.

9. Změny smlouvy

Zhotovitel považuje návrhy na změny, dodatky nebo odchylky od přijaté objednávky nebo nabídky ze strany objednatele za výzvu k dalšímu jednání o podmínkách smlouvy. Zhotovitel není povinen dokončit Smlouvu na základě Objednatelem navržených změn. Změny uzavřené Smlouvy, včetně sjednané smluvní ceny, lze provádět pouze na základě vzájemné dohody nebo z důvodu zákonných požadavků.

10. Vývoj produktu / modifikace produktu

V případech, kdy Smlouva zahrnuje vývoj nového nebo upraveného produktu, jehož výsledkem je nový model, prototyp nebo úprava produktu (hardwaru i firmwaru), je Zákazník vždy povinen dodané produkty důkladně otestovat v rámci finální aplikace (to platí pro všechny úpravy hardwaru a firmwaru bez výjimky). Strany se dohodnou na vhodném termínu testování, přičemž za prvotní návrh postupu testování odpovídá Zákazník. Během této doby je Objednatel povinen sdělit Zhotoviteli výsledky testování.

Zhotovitel nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které mohou vzniknout v důsledku nedostatečného testování při konečné aplikaci.

11. Povinnost testování

Objednatel bere na vědomí, že dodávané produkty zahrnují hardwarové i firmwarové řešení, které je třeba důkladně otestovat v konečné aplikaci a výsledky ověřit se zhotovitelem před zahájením jakékoli následující obchodní činnosti.

12. Přenos dat a technické chyby

Zhotovitel nenese odpovědnost za chyby v přenosu dat, nepřesnosti ve výpočtech nebo technické závady.

13. Pravidla pro vracení zboží

Zboží, které bylo chybně objednáno nebo přijato, nelze vrátit.

14. Potvrzení zákazníka

Zákazník výslovně potvrzuje, že objednané nebo převzaté Zboží zcela vyhovuje jeho potřebám, a to i v případě, že se dodatečně objeví jiné informace.

15. Další služby

Zhotovitel není povinen poskytovat instalační, montážní, integrační nebo podobné služby, pokud to není výslovně dohodnuto. Konkrétní podmínky montáže jsou stanoveny v potvrzené objednávce nebo nabídce.

III.

DATUM DODÁNÍ

Datum dodání Zboží je uvedeno v potvrzené Objednávce nebo Nabídce.

1. Dodání v rámci České republiky

Okamžik doručení na území České republiky je určen dodací doložkou INCOTERMS uvedenou v potvrzené Objednávce nebo Nabídce. Pokud taková specifikace chybí, platí následující podmínky:

a) V případě Zboží přepravovaného k Zákazníkovi dochází k dodání v okamžiku předání původnímu dopravci k přepravě.

b) Pokud si Zákazník vyzvedne Zboží v sídle nebo provozovně Zhotovitele, považuje se dodávka za dokončenou okamžikem převzetí Zboží Zákazníkem.

c) Dodávka se rovněž považuje za dokončenou, pokud Zhotovitel umožní a neprodleně oznámí Objednateli dostupnost Zboží.

2. Mezinárodní doručení

V případě dodávek mimo území České republiky se dodací podmínky řídí dodací doložkou INCOTERMS uvedenou v potvrzené Objednávce nebo Nabídce. Nejsou-li dodací podmínky uvedeny, berou se jako standardní dodací podmínky podmínky EXW podle INCOTERMS 2020.

3. Ověřování zboží během přepravy

V případě přepravovaného Zboží je Zákazník povinen před potvrzením převzetí ověřit, zda údaje na přepravním dokladu odpovídají údajům v Objednávce nebo Nabídce. Pokud údaje v přepravní dokumentaci neodpovídají podmínkám Smlouvy, pokud je poškozen originální obal nebo pokud je Zboží jinak znehodnoceno, musí Zákazník tyto nesrovnalosti zaznamenat do přepravní dokumentace a případně ve spolupráci s přepravcem vytvořit škodní protokol. O těchto nesrovnalostech musí Zákazník neprodleně písemně informovat Zhotovitele.

4. Potvrzení o přijetí

Pokud fyzická osoba jednající za zákazníka převezme Zboží od přepravce, potvrdí převzetí podpisem dodacího listu. Toto potvrzení obsahuje její jméno, příjmení, číslo občanského průkazu (nebo jiného dokladu totožnosti), případně další identifikační údaje. V případě právnické osoby jako Zákazníka musí oprávněná osoba přebírající Zboží podepsat dodací list a uvést obchodní firmu, sídlo, IČO a své jméno a příjmení. Smluvní strany se dohodly, že dokladem potvrzujícím převzetí Zboží nebo dodacím listem může být faktura, pokud obsahuje všechny potřebné náležitosti.

5. Kontrola zboží

Zákazník je povinen zkontrolovat Zboží neprodleně po jeho převzetí. Pokud Zákazník odmítne řádně dodané Zboží, je povinen uhradit veškeré náklady spojené s daným případem. Tímto jednáním není dotčeno právo Zhotovitele požadovat náhradu hmotné a nehmotné škody.

6. Zpoždění v důsledku nepředvídaných událostí

Dodací lhůta může být přiměřeně prodloužena v případech, kdy se dodávka zpozdí v důsledku nepředvídaných událostí (např. vyšší moci). Zhotovitel neodpovídá za zpoždění dodávky způsobené přírodními katastrofami, neočekávaným zpožděním celních úřadů, přerušením výroby, poškozením dopravy, stávkami, válkami, pandemií, výjimečným stavem, přerušením provozu, opožděnými dodávkami surovin, materiálů nebo vyšší mocí. Tyto okolnosti nebudou považovány za zavinění Zhotovitele, a to ani v případě, že Zhotovitel je již v prodlení. Tyto události jsou důvodem pro pozastavení smluvních závazků Zhotovitele na dobu trvání a v rozsahu těchto okolností. Totéž platí, pokud se tyto události týkají subdodavatelů, zhotovitelů nebo jejich subdodavatelů.

7. Včasné předkládání dokumentů a povolení

Pro dodržení termínu dodání musí zákazník předložit všechny požadované dokumenty, souhlasy a povolení dohodnuté v potvrzené objednávce nebo nabídce a dodržet dohodnuté platební podmínky. Dodací lhůta Zboží se prodlužuje o dobu zpoždění zaviněného Zákazníkem.

8. Přesné dodání

Má se za to, že Zhotovitel dodržel termín dodání, pokud je Zboží předáno Objednateli v poslední den sjednané dodací lhůty.

9. Pozastavení dodávek

Pokud má zákazník vůči zhotoviteli neuhrazené peněžní nebo nepeněžní dluhy, včetně dlužných částek za dříve potvrzené objednávky nebo nabídky, má zhotovitel právo pozastavit další dodávky, dokud zákazník neuhradí všechny dluhy. Po dobu tohoto pozastavení Zhotovitel neporušuje své závazky vůči Objednateli. Dodací lhůta u pozastavených dodávek se prodlužuje o dobu prodlení Objednatele s úhradou kupní ceny.

10. Nadměrné množství zboží

Pokud Zhotovitel dodá Zboží v množství přesahujícím smluvní množství, může Objednatel při převzetí nadbytečné Zboží odmítnout. Neučiní-li tak při převzetí Zboží a nedoloží-li to písemně na dodacím listu nebo jiném dokladu, znamená to, že Objednatel nadměrné množství převzal. V takovém případě je Zákazník povinen uhradit smluvní cenu vycházející z jednotkové ceny sjednané ve Smlouvě nebo uvedené v aktualizovaném ceníku Zhotovitele ke dni dodání Zboží Zákazníkovi.

11. Změna potvrzené objednávky/nabídky

Pokud Zákazník provede schválenou změnu potvrzené Objednávky nebo Nabídky, prodlouží se dodací lhůta o dobu potřebnou k přizpůsobení se novým výrobním podmínkám.

IV.

PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Možnosti platby

Zákazník si může vybrat z následujících způsobů úhrady smluvní ceny v Objednávce:

a) bankovním převodem předem nebo po dodání zboží na účet zhotovitele na základě zálohové nebo konečné faktury.

b) Online platba pomocí platformy třetí strany (PayPal).

2. Přijímání platebních metod

Zhotovitel může podle svého uvážení akceptovat nebo odmítnout zvolený způsob platby smluvní ceny, jak jej uvedl objednatel v objednávce. V případě, že Zhotovitel neakceptuje Objednatelem zvolený způsob platby, zvolí alternativní způsob platby uvedený v článku IV. odst. 1 těchto Podmínek. Takové jednání se nepovažuje za změnu smlouvy ve smyslu těchto Podmínek. V případě, že není dohodnut způsob úhrady smluvní ceny, je Objednatel povinen zaplatit podle požadavků Zhotovitele.

3. Zálohová platba

Zhotovitel si vyhrazuje právo požadovat od objednatele zálohu až do výše 100 % sjednané ceny. V případě vystavení zálohové faktury je tato splatná do 14 dnů ode dne jejího vystavení.

4. Fakturace a termíny plateb

V případech platby podle oddílu IV.1. (a), (b) těchto Podmínek vystaví Zhotovitel fakturu zpravidla při dodání (předání) Zboží. Zálohová faktura je vystavena bezprostředně po potvrzení Objednávky/nabídky. Není-li dohodnuto jinak, je smluvní cena splatná do 14 kalendářních dnů ode dne vystavení faktury. Zhotovitel je oprávněn zasílat fakturu, stejně jako zálohovou fakturu, v písemné i elektronické podobě.

5. Potvrzení o platbě

Platba se považuje za provedenou v okamžiku připsání kupní ceny na bankovní účet dodavatele nebo v okamžiku přijetí platby v hotovosti.

6. Přenos rizika v rámci České republiky

V případech tuzemského obchodu na území České republiky přechází nebezpečí škody na Zboží na Zákazníka dnem dodání Zboží ve smyslu těchto Podmínek.

7. Převod rizika při mezinárodním dodání

Přechod rizika za poškození Zboží v případě mezinárodní dodávky je určen dodací doložkou INCOTERMS, jak je uvedeno v potvrzené Objednávce/nabídce.

8. Přednostní přidělování plateb

Zhotovitel je oprávněn přidělit jakoukoli platbu přijatou od Objednatele, a to i bez souhlasu Objednatele, na úhradu neuhrazených pohledávek vyplývajících ze Smlouvy nebo jiných smluv. Tyto platby budou použity na úhradu nákladů, příslušenství a následně jistiny. Zákazník nesmí takové započtení provést bez písemného souhlasu Zhotovitele.

V.

BALENÍ ZBOŽÍ

1. Nespecifikované normy balení

Pokud nejsou stanoveny obvyklé normy balení, použije Zhotovitel způsob balení nezbytný pro bezpečné skladování a ochranu Zboží. V takových případech Zhotovitel zvolí ekonomicky nejefektivnější způsob balení a typ zásilky, který je k dispozici.

2. Standardní balení

Pokud Zákazník v Objednávce nebo potvrzené Nabídce neuvede konkrétní pokyny k balení, bude Zboží zabaleno standardním způsobem, který je obvykle spojen s konkrétním typem výrobku, množstvím a případně dohodnutým způsobem přepravy.

VI.

SMLUVNÍ POKUTY A UKONČENÍ SMLOUVY

1. Úroky z prodlení

V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny Zboží nebo její části je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení od prvního dne prodlení do zaplacení. Právo Zhotovitele požadovat náhradu hmotné i nehmotné škody a úhradu nákladů na vymáhání pohledávky zůstává nedotčeno.

2. Právo zhotovitele odstoupit od smlouvy

Zhotovitel je oprávněn okamžitě odstoupit od smlouvy za následujících okolností:

a) Objednatel je v prodlení s platbou (např. kupní ceny nebo zálohy) Zhotoviteli po dobu delší než 30 dnů po splatnosti a na výzvu Zhotovitele nedošlo k nápravě do 10 dnů.

b) je zahájeno insolvenční řízení na majetek zákazníka.

c) Zákazník vstoupí do likvidace.

d) porušení povinností Objednatele podle těchto Podmínek, které nebylo odstraněno bez zbytečného odkladu po upozornění Zhotovitele.

Odstoupením od smlouvy se veškeré pohledávky zhotovitele vůči objednateli stávají okamžitě splatnými. Zhotovitel je v takovém případě rovněž oprávněn požadovat okamžité vrácení jakéhokoli Zboží, za které do té doby neobdržel platbu.

3. Nároky po ukončení smlouvy

V případech odstoupení od smlouvy nebo jiných forem ukončení smlouvy nezanikají následující nároky a ustanovení:

a) Nároky na náhradu škody vyplývající z porušení smlouvy

b) Nároky na zaplacení smluvních pokut nebo úroků z prodlení podle Smlouvy nebo těchto PODMÍNEK.

c) Peněžité nároky zhotovitele vyplývající ze smlouvy nebo v souvislosti s ní.

d) Ustanovení upravující volbu soudní příslušnosti a řešení sporů

e) ustanovení týkající se vztahu mezi zhotovitelem a objednatelem v souvislosti s ukončením smlouvy.

4. Právo na další prodej položek

V případě prodlení Objednatele s převzetím Zboží ve sjednaném termínu si Zhotovitel vyhrazuje právo věci prodat po předchozím upozornění Objednatele vhodným způsobem dle § 2126 občanského zákoníku. Toto oznámení bude obsahovat dodatečnou přiměřenou lhůtu pro převzetí věcí Zákazníkem. Přiměřenou lhůtou se rozumí:

a) 5 kalendářních dnů při dodání Zboží na území České republiky.

b) 14 kalendářních dnů pro Zboží dodané mimo území České republiky. To platí i v případě, že prodlení Zákazníka je způsobeno prodlením s platbou, které je podmínkou pro předání Zboží.

5. Omezení odpovědnosti

Odpovědnost Zhotovitele vůči Objednateli za případné škody, včetně všech smluvních pokut, vzniklé v průběhu plnění Smlouvy v důsledku jednoho nebo více porušení smluvních nebo zákonných povinností, je omezena na maximálně deset procent (10 %) z ceny dodaného Zboží bez DPH.

VII.

ZÁRUKY A REKLAMACE

1. Povinnosti zhotovitele

Povinnosti zhotovitele jsou následující:

a) doručit objednané Zboží Zákazníkovi přesně a včas na dohodnuté místo dodání.

b) poskytnout Zákazníkovi příslušné dokumenty týkající se Zboží.

c) usnadnit Zákazníkovi nabytí vlastnického práva ke Zboží. Doklady potřebné k předání a užívání Zboží, včetně potvrzení a certifikátů, poskytne Zhotovitel Objednateli neprodleně po převzetí Zboží, nejpozději do 10 pracovních dnů.

2. Povinnosti zákazníka

Zákazník je odpovědný za řádné převzetí objednaného Zboží a včasné zaplacení smluvní ceny v souladu s těmito Podmínkami nebo předem dohodnutými podmínkami ve Smlouvě.

3. Nakládání s vadným zbožím

Veškerá práva a povinnosti související s identifikací a řešením vad Zboží, jako jsou problémy s kvalitou, množstvím nebo cenovými rozdíly, se řídí těmito Podmínkami, pokud není stanoveno jinak.

4. Vadné zboží

Zhotovitel se zavazuje dodat Zboží bez vad. Objednatel je povinen Zboží prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí.

5. Záruka a záruční doba

Zhotovitel poskytuje Objednateli na dodané Zboží záruku za jakost v délce 12 měsíců. Zárukou Zhotovitel přijímá závazek, že Zboží bude po sjednanou záruční dobu způsobilé pro sjednaný, jinak obvyklý účel, že si zachová sjednané, jinak obvyklé vlastnosti a že bude bez právních vad. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží Objednatelem. Odpovědnost Zhotovitele za vady, na které se vztahuje záruka, nevzniká, pokud tyto vady byly způsobeny přechodem nebezpečí škody na Zboží vnějšími událostmi nezaviněnými Zhotovitelem.

6. Zjevné vady a reklamace

(a) Zákazník je povinen uvést zjevné vady Zboží, které zjistil nebo měl zjistit, v dodacím listu nebo jiném přepravním dokladu bezprostředně po dodání Zboží nebo následné kontrole, zejména chybějící množství, vady jakosti apod.

b) Množství není dodávkou menšího množství Zboží, pokud toto množství odpovídá údajům v dodacím listu, v tomto případě se jedná o částečnou dodávku nebo částečné neplnění smlouvy.

c) Objednatel je povinen tyto zjevné vady Zboží neprodleně písemně reklamovat u Zhotovitele, a to nejpozději do 5 pracovních dnů od prohlídky Zboží nebo od doby, kdy tak měl učinit.

7. Skryté vady a reklamace

a) Skryté vady, tj. vady nerozpoznatelné běžnou prohlídkou Zboží při dodání nebo vzniklé později, je Objednatel povinen písemně oznámit Zhotoviteli do 5 dnů od jejich zjištění nebo od okamžiku, kdy je mohl zjistit, nebo od okamžiku, kdy Objednatel obdržel oznámení od třetí osoby (např. zákazníka, kterému bylo Zboží prodáno).

b) Skryté vady musí být reklamovány nejpozději do dvou let od dodání Zboží.

c) Reklamace se považuje za podanou včas, pokud je zaslána na adresu zhotovitele v poslední den reklamační lhůty doporučeným dopisem nebo e-mailem.

d) Reklamace Spotřebitele na vady Zboží musí obsahovat zejména tyto náležitosti: identifikaci Zboží, číslo faktury, popis vady, kdy byla zjištěna a jak se projevuje, požadavek na způsob vyřízení reklamace a musí být doložena potřebnými přílohami prokazujícími existenci vady (např. dodací list, reklamační protokol).

8. Zhotovitel neodpovídá mimo jiné za vady Zboží, pokud:

(a) Zákazník o nich musel vědět nebo je znal před převzetím Zboží s ohledem na okolnosti Smlouvy;

b) Zákazník způsobil vady Zboží sám, resp. je způsobily osoby, za které Zákazník odpovídá, nebo osoby, které byly Zákazníkem pověřeny plněním úkolů v souvislosti se Smlouvou;

c) vady Zboží jsou způsobeny nesprávným nebo nevhodným zacházením v rozporu s návodem k použití, nevhodnou přepravou a/nebo manipulací, nevhodným skladováním, nadměrným zatížením, přirozeným opotřebením, používáním Zboží v rozporu s platnými právními předpisy, technickými normami a/nebo doporučeními Zhotovitele; nebo v důsledku vyšší moci;

d) vady zboží způsobené vlhkostí, jinými tepelnými, povětrnostními nebo chemickými vlivy, nesprávným ošetřováním a znečištěním, nadměrným zatížením, použitím materiálu, který nebyl dodán Zhotovitelem, nebo nesprávnou instalací a montáží;

9. Povinnost zákazníka poskytnout součinnost při objasnění vady

Objednatel je povinen poskytnout Zhotoviteli potřebnou součinnost k objasnění příčiny vady, zejména je povinen poskytnout Zhotoviteli veškeré informace o způsobu a metodě montáže dodaného Zboží, způsobu a podmínkách jeho užívání, případně dalších relevantních skutečnostech. Neposkytne-li Objednatel Zhotoviteli požadovanou součinnost, má se za to, že reklamace je neoprávněná.

10. Nároky z vad

(a) V případě vady Zboží, která dosud nebyla Objednatelem řádně reklamována, ale je Zhotovitelem uznána za oprávněnou, může Zhotovitel vadu sám bez zbytečného odkladu odstranit náhradní dodávkou Zboží a výměnou vadného Zboží za bezvadné nebo dodáním chybějícího množství.

b) V případě vad Zboží, které byly Objednatelem řádně a včas reklamovány a Zhotovitelem uznány jako oprávněné, může Objednatel požadovat odstranění vad, a to přednostně:

– dodáním chybějícího množství zboží,

– poskytnutím přiměřené slevy z ceny, maximálně však do výše 30 % Kupní ceny Zboží, pokud vady nebrání běžnému užívání Zboží,

– výměnou vadného Zboží za bezvadné.

11. Hlášení závad

Zjistí-li Zákazník nesrovnalosti mezi údaji na dodacím listu, faktuře nebo zjistí-li poškození Zboží během přepravy či viditelné poškození, je povinen neprodleně informovat Zhotovitele písemně e-mailem na adresu info@silixcon.com a uplatnit reklamaci nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne převzetí Zboží. Zhotovitel nebude uznávat reklamace uplatněné po uplynutí této lhůty. Spolu s reklamací musí Zákazník přiložit kopii dokladu potvrzujícího nákup Zboží. Na vyžádání Zákazník předloží originál dokladu potvrzujícího nákup Zboží. Reklamace by měla obsahovat kontaktní údaje Zákazníka, popis závady a konkrétní požadavky na řešení reklamace.

12. Výjimky ze záruky

Záruka se nevztahuje na závady způsobené nesprávnou obsluhou, neodborným nebo nevhodným zacházením, elektrostatickým poškozením, použitím nebo instalací v rozporu s uživatelskou dokumentací, nedodržením stanovených podmínek sítě, vnějšími událostmi a nesprávným zacházením. Záruka se navíc nevztahuje na dodávku baterií, ať už jako jednotlivých článků nebo jako součásti dodávaného výrobku, protože podmínky a záruční lhůty určuje výrobce bateriových článků. Záruční doba nesmí nikdy překročit předpokládanou životnost baterie určenou jejím používáním (především počtem vybíjecích cyklů). Reklamace týkající se konkrétních bateriových článků/systémů baterií by měl zhotovitel směřovat na výrobce.

13. Vypršení platnosti záruky

Záruka pozbývá platnosti, pokud objednatel nebo třetí osoba změní nebo zasáhne do předmětu plnění bez předchozího písemného souhlasu zhotovitele.

14. Krytí záruky

Záruka se vztahuje na opravu nebo výměnu vadného dílu a nezahrnuje náklady na instalaci, servis ani odpovědnost za nepřímé, zvláštní, náhodné nebo následné škody jakéhokoli druhu na vadném výrobním zařízení nebo provozu, včetně ztráty zisku nebo obchodní příležitosti.

15. Žádné zadržení nebo snížení ceny

Zákazník není oprávněn zadržet platbu nebo snížit kupní cenu v případě reklamace.

16. Doba rozlišení

Zhotovitel je povinen rozhodnout o reklamaci a vyřídit reklamaci vady bez zbytečného odkladu v závislosti na charakteru vady a výroby. O stavu reklamace bude Objednatel informován prostřednictvím e-mailové adresy, na kterou reklamaci u Zhotovitele uplatnil.

17. Odškodnění za neoprávněné stížnosti

Pokud bude reklamace objednatele shledána neoprávněnou, je zhotovitel oprávněn požadovat náhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti s řešením reklamace.

18. Odpovědnost zhotovitele

Zhotovitel neodpovídá za funkčnost připojovacího systému a výrobku objednatele jako celku, pokud zhotovitel při plnění dodržel postupy a pokyny poskytnuté objednatelem. Zhotovitel není povinen posuzovat vhodnost postupů a pokynů Objednatele ani vhodnost použití dílů dodaných nebo požadovaných Objednatelem, zejména pokud výrobek Objednatele vyžaduje certifikaci.

19. Závady způsobené součástmi

Zhotovitel neodpovídá za vady vyplývající z komponentů nebo dílů dodaných nebo požadovaných Objednatelem, a to ani v případě, že se ukáže, že tyto komponenty nejsou vhodné pro použití ve výrobku, na který se vztahuje Smlouva, a tato nevhodnost se projeví v průběhu vývoje a montáže výrobku.

20. Odpovědnost zhotovitele za postupy

Zhotovitel nenese žádnou odpovědnost za vady vzniklé v důsledku použití postupů a pokynů poskytnutých Objednatelem, ať už dohodnutých v průběhu plnění Smlouvy nebo následně schválených změn, které ovlivnily vývoj a montáž výrobku nebo celkovou funkčnost výrobku Objednatele.

VIII.

OCHRANA PRÁV DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ A AUTORSKÝCH PRÁV

Uzavřením této smlouvy bere zákazník na vědomí, že mu nevznikají žádná práva na používání registrovaných ochranných známek, firemních log nebo patentů zhotovitele. Zákazník si je dále plně vědom toho, že pořízením Zboží (výrobků) z katalogu výrobků Zhotovitele mu nevznikají žádná autorská práva k propagačním materiálům Zhotovitele, výkresům, popisům ani jiným dokumentům vydaným Zhotovitelem. To platí i pro případné vzorky poskytnuté Objednateli, pokud není v samostatné smlouvě stanoveno jinak.

IX.

ROZHODNÉ PRÁVO, SPORY

Smlouva/objednávky, jakož i veškeré právní záležitosti s ní související, se řídí, vykládají a interpretují v souladu s právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, s výjimkou kolizních norem a Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží.

Tyto podmínky jsou sepsány v české a anglické verzi. V případě rozporů je rozhodující česká verze.

Veškeré spory vzniklé z této smlouvy a/nebo v souvislosti s ní budou rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho Řádu třemi rozhodci v souladu s Řádem tohoto Rozhodčího soudu.

X.

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Nejnovější verzi těchto podmínek naleznete na oficiálních webových stránkách dodavatele na adrese www.silixcon.com.

Pokud je některé ustanovení těchto Podmínek nebo některé ustanovení smluv, jejichž jsou tyto Podmínky nedílnou součástí, považováno za neplatné nebo nevymahatelné, nemá takové rozhodnutí vliv na platnost nebo vymahatelnost ostatních ustanovení těchto Podmínek a souvisejících smluv.

Není-li v konkrétní smlouvě stanoveno jinak, považuje se písemnost v případě, že se ji nepodaří doručit nebo ji příjemce odmítne doručit, za doručenou třetím dnem po odeslání prostřednictvím držitele poštovní licence, kurýra nebo osobního doručení. Za elektronické doručování, není-li v těchto podmínkách uvedeno jinak, odpovídá výhradně zhotovitel. V případě elektronického doručení se dokument považuje za doručený třetí den od data odeslání, pokud se nevrátí jako nedoručitelný. Dokumenty by měly být zasílány na adresy uvedené v konkrétních smlouvách nebo na adresy sdělené stranami v průběhu smluvního vztahu.

Postoupení pohledávek objednatele vůči zhotoviteli není přípustné.

Tyto podmínky vstoupily v platnost 1. září 2023 a jsou platné od tohoto data.

quick-contact